dinsdag 3 november 2015

Een kijkje in de keuken van Braindoc

Ik heb besloten jullie een kijkje te geven in de keuken van Braindoc. 

Zoals jullie wellicht weten, help ik (top)sporters het maximale uit zichzelf te halen en werk ik daarnaast ook met een eigen ontwikkeld multidisciplinair protocol (neurofeedback, voeding en sport), waarmee mensen met burn-out binnen drie maanden weer terug kunnen keren in het arbeidsproces.

Dit doe ik sinds 2011. Ik combineer Neurotherapie, Psycho Neuro Endocrino Immunologie (PNEI), Orthomoleculaire genees...kunde en Epigenetica met als doel het realiseren van een structurele verbetering van gezondheid en prestaties.

Er lijken geen twee grotere tegenpolen te bestaan dan een topsporter en iemand met een burn-out. Echter, beide groepen blijken raakvlakken te hebben, zoals bijvoorbeeld een immuunsysteem, dat telkens geactiveerd wordt, zodra de stress-as wordt geprikkeld. En hoewel sport niet direct gezien wordt als een stressvolle bezigheid, heeft ons lichaam daar in fysiologisch opzicht, een heel andere mening over.

Direct dienen zich verschillende vragen aan:
  • Waarom heeft de ene groep (topsporters) zoveel succes en de andere groep (mensen met burn-out) dit juist niet?
  • Is het mogelijk dat een topsporter, het toonbeeld van gezondheid en succes, toch een burn-out krijgt, of andere gezondheidsproblemen?
  • Kan iemand die ooit een burn-out heeft gehad, ooit nog topsporter worden?

Met andere woorden: Kan iemand die burn-out heeft gehad ooit nog belast worden?

De komende tijd ga ik jullie antwoord geven op deze en andere vragen. Ik ga jullie meenemen in mijn praktijk en in mijn leven als Braindoc. Dit ga ik delen via deze posts, mijn blog en filmpjes. Ik hoop de zware kost te kunnen beperken en vooral ook leuke dingetjes die ik meemaak te kunnen delen. Er staan hele leuke dingen te gebeuren en hier verheug ik mij enorm op.

Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag.
Groetjes,
Lynnette, alias Braindoc

Pssst... Nieuwsgierig? jullie kunnen altijd een kijkje nemen op mijn website: www.braindoc.nl
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten